BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

WARNING . A NON-STOP DREAMS ABOUT THE FUTURE OF MY LIFE , MY PASSIOn and fabulousity

Wednesday, December 29, 2010

Setiap bulan aku punya azam baru dan ilham baru yang sering kali bermain di fikiran aku.Kata2 yang sentiasa berlega-lega di kepala aku hanya duit dan kerjaya.Dulu semestinya kita setuju bahawa duit bukan segala-galanya.Tetapi sekrangaku tak setuju.Sekarang duit memang segala-galanya.Tanpa duit hidup kita susah.Tanpa duit kita tak se-konfiden seperti orang yang berduit.Tetapi kenalah ingat duit membawa musnah kalau salah digunakan.Itu yang penting.Tetapi sepanjang berfikir tentang duit dewasa ini,mungkin ada di kalangan kita pernah berfikir "adakah aku ini materialistik?" Aku susah nak jawab soalan ini.Secara realiti nya aku suka duit kerana aku boleh hidup,makan dan shopping bersamanya.Tetapi adakah itu digelar materialistik?tetapi aku berani menyatakan bahawa aku bukan manusia yang suka bergantung terhadap orang lain.Mungkin aku sudah biasa menjalani kehidupan independent ini sejak aku kecil lagi.Tambahan pula aku sukakan kebesan kerana waktu kecil aku kurang bebas.Kalau boleh aku ingin bebas jauh dari Malaysia.Itulah salah satu impian dan azam aku selama ini. Berfikir tentang wang dan duitan.Mata wang kita memnag semakin menghampiri matawang dollar USA.tetapi gaya hidup kita tidak seiring dengan mata wang kita.

0 comments: